Πάρε-Δώσε

Ιστοχώρος ποικίλης ύλης
Ελληνική σημαία Πάρε-Δώσε

Ποιος την χέζει την αφή της Ολυμπιακής φλόγας και την Λαμπαδηδοδρομία; Ζήτω το Θιβέτ!

  27/03/2008 | 918 εμφανίσεις | Σχολιασμός

Το επεισόδιο με τον Γάλλο ακτιβιστή στην ΟλυμπίαΜε αφορμή το επεισόδιο που συνέβη κατά την τελετή της αφής της Ολυμπιακής φλόγας, πολλοί Έλληνες ανακάλυψαν ξαφνικά την καταπίεση των Θιβετιανών από την Κίνα και την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους. Έπρεπε να γίνουν οι Ολυμπιακοί του Πεκίνου, για να ξυπνήσει η «ευαισθησία» τους, για ένα θέμα που υπάρχει εδώ και δεκαετίες.
Η χώρα μας έγινε ρεζίλι διεθνώς, καθώς απέτυχε να περιφρουρήσει μια συμβολική τελετή, που θα έστελνε με θετικό τρόπο την εικόνα της Ελλάδος σ’ όλον τον κόσμο (κι όχι με αρνητικό ως συνήθως). Η σκηνή με τον μικρόσωμο αστυνομικό (αλήθεια, με τι ύψος μπήκε στην αστυνομία;), να προσπαθεί να πιάσει τον ακτιβιστή, προσπαθώντας παράλληλα να κρατάει και το πηλίκιο που του έπεφτε, προκάλεσε θυμηδία και μας πήγε μερικές δεκαετίες πίσω, φέρνοντας στο μυαλό μας τον «Ηλία του 16ου».
Ο διαπιστευμένος Γάλλος ακτιβιστής που έκανε την τσάμπα μαγκιά και η παρέα του έδειξαν ασέβεια σ’ αυτό που ονομάζεται «φιλοξενία».
Γιατί είναι τσάμπα μαγκιά; Γιατί όταν πριν λίγο καιρό βραβεύτηκε στα Ηλύσσια Πεδία από τον Γάλλο πρόεδρο Σαρκοζί, δεν θυμήθηκε τους Θιβετιανούς για να σηκώσει κι εκεί ένα πανό, μπροστά στις κάμερες. Τους ίδιους «ακτιβισμούς» θα μπορούσαν να τους κάνουν έξω απ’ όλες τις κινέζικες πρεσβείες. Εκεί δεν έχει κάμερες όμως…

Και βγήκαν εδώ οι ντόπιοι όψιμοι και «επαγγελματίες» υποστηρικτές των ανθρώπινων δικαιωμάτων, για να πουν ότι μπρος στο πανό του γιαλαντζί ακτιβιστή, η αφή της Ολυμπιακής φλόγας δεν έχει καμία αξία. Ξαφνικά θυμήθηκαν ότι στην Κίνα καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα. Προχώρησαν μάλιστα και παραπέρα. Ότι δεν θα έπρεπε καν η Ελλάδα να κάνει την αφή και να στείλει την φλόγα στο Πεκίνο.

Προς όλους αυτούς, μόνο τούτο θα μπορούσε να πει κανείς: Κόψτε την «πρωινή» γιατί καταστρέφει τον εγκέφαλο.
Από πότε βρε ξερόλες η Ελλάδα επιλέγει αν και που θα στείλει την φλόγα; Μόνη της τους πήρε τους Ολυμπιακούς η Κίνα; Μήπως την ψήφησαν κάποιες χώρες;
Ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται σε πολλά μέρη της γης. Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε πικραμένος μπορεί να αμαυρώνει μια τόσο συμβολική τελετή;
Η λιτή, συμβολική και κατά μία έννοια ιερή τελετή της αφής, θα πρέπει να γίνεται όχημα διαμαρτυρίας του κάθε καταπιεσμένου (όσα δίκια κι αν έχει αυτός, όπως και οι Θιβετιανοί);
Από πότε την αφή και την λαμπαδηδοδρομία που υπήρχαν από τις πρώτες αρχαίες Ολυμπιάδες (έστω και γινόταν κάπως διαφορετικά) μπορεί να τις ξεφτυλίζει ο κάθε τυχάρπαστος;
Η αμαύρωση της τελετής έλυσε το πρόβλημα εν τέλει;

Στις ΗΠΑ υπάρχει ακόμα η ποινή του θανάτου (εκτός κι αν αυτό δεν είναι καταπάτηση ανθρώπινου δικαιώματος). Αυτό δεν εμπόδισε την φλόγα να ταξιδέψει στο Λος Άντζελες και την Ατλάντα. Το ίδιο και στην «σταλινική» Μόσχα. Γιατί ούτε φωνή, ούτε ακρόαση εκεί;
Και για να δανειστώ και μερικές ακόμα «απορίες» ενός χρήστη σε άλλο blog, γιατί δεν αντιδρούσαν τόσα χρόνια που στέναζε ο κινεζικός λαός κάτω από την μπότα της σταλινικής χούντας που επικρατούσε στην Κίνα;
Πού ήταν οι Αλαβάνοι της εποχής όταν η Μαοϊκή χούντα καθάριζε αβέρτα φοιτητές στην κόκκινη πλατεία;
Πού ήταν όλοι αυτοί όταν στέναζαν παιδάκια 7-8 χρονών στα ορυχεία του Μάο δουλεύοντας 16άωρο;
Πού είναι τόσα χρόνια όλοι αυτοί να διαμαρτυρηθούν για τα χίλια μύρια που τραβάει ο κουβανικός λαός κάτω απο την σταλινική χούντα του Κάστρο;
Γιατί δεν συμπαραστέκονται στους χιλιάδες Κουβανούς που καθημερινά προτιμούνε να πεθάνουνε προσπαθώντας να περάσουνε κολυμπώντας απέναντι στην «κακιά και ιμπεριαλιστική» Αμερική παρά να πεθαίνουν κάθε μέρα κάτω από την μπότα της σταλινικής χούντας στην Κούβα;
Γιατί δεν συμπαραστέκονται στον λαό της βόρειας Κορέας που στενάζει κάτω από την μπότα της σταλινικής χούντας και είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που δεν αφήνει την διεθνή Αμνηστία να επισκεφτεί τις φυλακές της;
Το Γκουαντανάμο το ξεχάσαμε; Το Ιράκ; Το Αφγανιστάν; Τους Κούρδους; Τους Παλαιστίνιους;
Έφτασε ο ακτιβιστής και έβγαλε πανό 1 μέτρο πίσω από τον Κινέζο προσκεκλημένο… Και αν δεν ήταν πανό αλλά μαχαίρι ή πιστόλι, τότε τί ρε μάγκες;
Τότε τί ρε ανθρωπιστές του DaCappo;

Κι έχεις κι από πάνω τον Ιό της Ελευθεροτυπίας να θυμάται ότι την λαμπαδηδοδρομία στους σύγχρονους Ολυμπιακούς την αναβίωσε ο Γκέμπελς το 1936.
Προχώρησε μάλιστα και παραπέρα και αναθεμάτησε και τον Καρλ Ντιμ (σαν ναζιστή), έναν από τους πρώτους ιδρυτές του Ολυμπιακού κινήματος και της Ολυμπιακής Ιδέας. Ποιο είναι το λάθος του Ντιμ, ο οποίος πρότεινε την αναβίωση της λαμπαδηδοδρομίας; Ήταν Γερμανός, γνώριζε τον Γκέμπελς και ήταν από τους πρωτεργάτες της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του Βερολίνου το 1936. Το ότι ουδέποτε όμως υπήρξε μέλος των Ναζί, φαίνεται ότι είναι ψιλά γράμματα για τον Ιό και το γκεμπελίστικο άρθρο του.

Κλείνοντας, ας κάνουμε μια ευχή. Την επόμενη φορά που θα επικροτήσουμε την ξεφτίλα της τελετής, ας το κάνουμε τουλάχιστον για κάτι δικό μας.
Για την διχοτομημένη Κύπρο ας πούμε…
Για την Βόρεια Ήπειρο και τα δικαιώματα των Βορειοηπειρωτών…
Για τα παρατημένα γεροντάκια στην Ίμβρο και την Τένεδο…

Εκτός κι αν το Θιβέτ, μας πέφτει πιο κοντά και μας καίει πιο πολύ…

image_pdfimage_print


Κώδικας ενσωμάτωσης σε ιστοσελίδα (HTML):

Κώδικας ενσωμάτωσης σε φόρουμ (BBC):

Απλός σύνδεσμος:


Σχετικά θέματα:
  • Αθήνα 2004 – Ολυμπιακή Φλόγα: Ο βωμός «υποκλίνεται» στον αθλητή. Μια ανεπανάληπτη συμβολική στιγμή στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων.
  • Θιβέτ – Μύθοι και πραγματικότητες
  • Μάρτιν Λούθερ Κινγκ: «Έχω ένα όνειρο» (I have a dream)
  • Περί της ποινικοποίησης της άρνησης αναγνώρισης γενοκτονίας
  • Το βρόμικο παρελθόν τού Χριστιανισμού – Η επιβολή της «θρησκείας της αγάπης» με πολέμους και καταπίεση


  • Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων


    Πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπ' όψιν ότι:
    • Δεν επιτρέπονται τα Greeklish (Ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες).
    • Το σχόλιό σας θα πρέπει να είναι σχετικό με το θέμα.
    • Δεν επιτρέπονται οι προσωπικοί προσβλητικοί χαρακτηρισμοί.
    • Χρήση πολλαπλών λογαριασμών και ψευδώνυμων, που έχουν ως σκοπό να οδηγήσουν στην παραπλάνηση των συνομιλητών, δεν είναι κάτι το αποδεκτό.
    • Σχολιασμός με συνεχή παράθεση έτοιμων μεγάλων κειμένων («σεντόνια») άλλων ιστοσελίδων και καταιγισμό εξωτερικών συνδέσμων, δεν βοηθά στην ομαλή εξέλιξη της συζήτησης.
    Με βάση τα παραπάνω, η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής, ή τροποποίησης σχολίων, που αντιβαίνουν στο περιεχόμενό τους, χωρίς καμμία άλλη προειδοποίηση και χωρίς καμμία υποχρέωση παροχής περαιτέρω εξήγησης ή διευκρίνισης. Επιπλέον, η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα αποκλεισμού από τις συζητήσεις, των σχολιαστών που υποτροπιάζουν.


    Συνιστάται ιδιαίτερα, να σχολιάζετε αφού προηγουμένως έχετε συνδεθεί μέσω κάποιας από τις διαθέσιμες υπηρεσίες (Disqus [προτείνεται], Facebook, Twitter, Google). Έτσι, θα έχετε καλύτερο έλεγχο επί των σχολίων σας.




    Μπορείτε να μορφοποιήσετε το σχόλιό σας, χρησιμοποιώντας τις εξής ετικέτες (tags):
    • Έντονα: <b>Το κείμενό σας εδώ.</b>
    • Πλάγια: <i>Το κείμενό σας εδώ.</i>
    • Υπογράμμιση: <u>Το κείμενό σας εδώ.</u>
    • Διαγράμμιση: <s>Το κείμενό σας εδώ.</s>
    • «Παράθεση»: <blockquote>Το κείμενό σας εδώ.</blockquote>
    • Κρυμμένο κείμενο: <spoiler>Το κείμενό σας εδώ.</spoiler>
    • Σύνδεσμος: <a href="Ο σύνδεσμος εδώ." target="_blank">Η περιγραφή του συνδέσμου εδώ.</a>
    • Για να εμφανίσετε κάποια εικόνα ή βίντεο στο σχόλιό σας, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε, είναι να επικολλήσετε τον σύνδεσμο του αρχείου. Εάν θέλετε να ανεβάσετε κάποια εικόνα (όχι βίντεο) από τον υπολογιστή σας, χρησιμοποιήστε την αντίστοιχη επιλογή που υπάρχει στο πεδίο σχολιασμού.
    Εικονίδια
    (αντιγράψτε τον κώδικα που υπάρχει κάτω από κάθε εικονίδιο και επικολλήστε τον στο πεδίο σχολιασμού)
    🙂
    &#x1F642;
    🙁
    &#x1F641;
    😉
    &#x1F609;
    😄
    &#x1F604;
    😜
    &#x1F61C;
    😠
    &#x1F620;
    🙄
    &#x1F644;
    😎
    &#x1F60E;
    😕
    &#x1F615;
    😵
    &#x1F635;

     
    Εναλλαγή σε εμφάνιση φορητής συσκευής