Πάρε-Δώσε

Ιστοχώρος ποικίλης ύλης
Ελληνική σημαία
Κοινοποίηση στο Google+

Νίκος Δήμου - Ανθολόγιο συνεντεύξεων

  29/04/2009 | 3.866 εμφανίσεις | Σχολιασμός

Νίκος ΔήμουΨάχνοντας για μερικές πληροφορίες στο διαδίκτυο, έπεσα όλως τυχαίως στην ιστοσελίδα του γνωστού και μη εξαιρετέου, Νίκου Δήμου. Εκεί βρήκα μερικές από τις συνεντεύξεις, που έχει δώσει κατά καιρούς. Μπήκα στον πειρασμό κι έριξα μια ματιά σχεδόν σε όλες. Για να είμαι ειλικρινής, περίμενα ότι κάποια σημεία θα με «ερέθιζαν» και δεν έπεσα έξω. Καθώς, εκεί δεν υπάρχει η δυνατότητα σχολιασμού στα όσα λέει, αποφάσισα να μεταφέρω εδώ αποσπασματικά αυτά τα επίμαχα τμήματα των συνεντεύξεων. Με κούρασε λίγο βέβαια, στην διόρθωση, καθώς γράφει τους «Έλληνες» (και τις λοιπές εθνικές ομάδες) με μικρό «ε» (έλληνες). Ανεπίτρεπτο βέβαια για έναν άνθρωπο των γραμμάτων, καθώς ο όρος «Έλληνας», δεν είναι επίθετο.

Οι περισσότερες απαντήσεις δόθηκαν σε συνέντευξη που του πήραν μαθητές.

Με έντονα γράμματα, είναι η ερώτηση, με πλάγια η απάντηση του κυρίου Δήμου και με κόκκινα ο δικός μου σχολιασμός.

 

Σε προσφορά στην ανθρωπότητα, θεωρείτε τον τουρκικό πολιτισμό ανώτερο απ’ τον ελληνικό;
Όχι. Άλλωστε δεν υπάρχουν «ανώτεροι» πολιτισμοί ούτε ανώτεροι λαοί. Ποιον ελληνικό εννοείτε.
[Υπάρχουν πολλοί ελληνικοί πολιτισμοί κύριε Δήμου, ή περιμένετε να σας το πουν οι μαθητές;]

Τον αρχαιοελληνικό
Αυτόν δεν τον θεωρώ πια μόνο ελληνικό! Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός είναι πιθανότατα ο μεγαλύτερος πολιτισμός που υπήρξε, αλλά δεν είναι ελληνικός, με την έννοια ότι ανήκει σε μας. Ανήκει στην ανθρωπότητα.
[Η γνωστή «γενναιοδωρία» του κυρίου Δήμου. Ας είναι κάτι ότι θέλει, αρκεί να μην είναι αποκλειστικά ελληνικό. Αλλά κύριε Δήμου, στην προηγούμενη ερώτηση ήσασταν απόλυτος ότι δεν υπάρχουν ανώτεροι πολιτισμοί. Πως κι αναφέρετε τώρα τον ελληνικό πολιτισμό (που δεν είναι ελληνικός για σας, έστω και «μεταφορικά») ως τον «μεγαλύτερο πολιτισμό που υπήρξε»; Σας ξέφυγε, έτσι;]

Εμείς δεν είμαστε συνέχεια των αρχαίων Ελλήνων;
Καμία σχέση! Από πού κι ως πού; Βιολογικά;
[Από πού κι ως πού; Απ' την ανθρωπολογική έρευνα του Πουλιανού (που μόνο εθνικιστή δεν μπορεί να τον πει κάποιος) ας πούμε, που έγινε παγκοσμίως αποδεκτή. Αλλά γιατί είναι τόσο απόλυτος ο κύριος Δήμου; Μήπως υπάρχει εξήγηση σε επόμενη ερώτηση;]

Εννοείτε ότι έχουν υπάρξει επιμειξίες;
Εκατομμύρια επιμειξίες! Η Αττική, η καρδιά του ελληνικού πολιτισμού, ήταν από τον 11ο αιώνα έρημη. Δεν υπήρχε ψυχή. Είχαν προηγηθεί λιμοί, πειρατές, καταστροφές και οι άνθρωποι είχαν φύγει. Ξέρετε ποιοι ήρθαν να την κατοικήσουν τον 12ο και 13ο αιώνα;
[Εκατομμύρια! Τι μας λέτε κύριε Δήμου; Μη μας κρατάτε όμως σε αγωνία...]

Ποιοι;
Οι Αρβανίτες, οι Αλβανοί! Τα Σπάτα γιατί νομίζετε ότι ονομάζονται έτσι;
[Απίστευτο! Αλήθεια κύριε Δήμου, εσείς έχετε ξεκαθαρίσει την καταγωγή των Αρβανιτών; Γιατί η επιστημονική κοινότητα ακόμα το ψάχνει, με πιο πιθανό να έχουν ελληνική καταγωγή. Και μια λεπτομέρεια κύριε Δήμου. Ο όρος «Αλβανός» δεν υπήρχε τότε. Αλλά όποια καταγωγή κι αν έχουν, πολύ πηδήκουλες δεν ήταν οι Αρβανίτες κύριε Δήμου; 80.000-100.000 περίπου που κατέβηκαν κατά καιρούς, κατάφεραν κατά την γνώμη σας να «μπασταρδέψουν» τους πολυαριθμότερους Έλληνες, ενώ οι ίδιοι έμειναν αγνοί και παρθένοι; Γιατί τα σημερινά δημογραφικά στοιχεία, εμφανίζουν το πολύ 250.000, αναμεμειγμένους και μη, Αρβανίτες]

Γιατί;
Από τον Αλβανό πολέμαρχο Μπούα Σπάτα αρχιστράτηγο της Βενετίας. Ήταν πολύ πλούσιος και είχε αγοράσει όλη αυτή την περιοχή. Πιο δίπλα είχε αγοράσει ο γαμπρός του, ο Λιόπεσης. Γι’ αυτό λεγόταν Λιόπεσι, πριν το μετονομάσουμε σε Παιανία. Τα Κιούρκα είναι ένα αρβανίτικο χωριό, μην κοιτάτε που τώρα λέγονται Αφίδναι. Οι Αφίδναι είναι ένας αρχαιοελληνικός οικισμός, 10 χιλιόμετρα από εκεί –καμία σχέση με τα Κιούρκα. Ακόμα κι ο Παπαρρηγόπουλος, ο εθνικιστής ιστορικός μας, περιγράφει μια φοβερή σκηνή από την Ελληνική Επανάσταση: όταν ο Μαυροκορδάτος έγινε πρωθυπουργός ζήτησε από τον Κουντουριώτη να μαζέψει όλα τα πληρώματα του ελληνικού στόλου για να τους βγάλει λόγο. Βγάζει λόγο, λοιπόν, ο Μαυροκορδάτος και από κάτω δεν υπάρχει καμία αντίδραση. Του λέει ο Κουντουριώτης: «Μινίστρο, να τα πω τώρα εγώ και στη γλώσσα μας;» και τα είπε στα αρβανίτικα. Τότε αυτοί άρχισαν τις ζητωκραυγές. Όλοι οι άντρες του ένδοξου ναυτικού της Ελληνικής Επανάστασης ήταν Αρβανίτες. Ο Μιαούλης ήταν Αρβανίτης. Η Μπουμπουλίνα Αρβανίτισσα. Ο Μπότσαρης, ο Τζιαβέλας, Αρβανίτες. Οι Σουλιώτισσες που χορέψανε τον χορό του Ζαλόγγου Αρβανίτισσες.
[Μπράβο κύριε Δήμου, είστε τέρας ιστορικής γνώσης. Γιατί ξεφτιλίζεστε όμως; Οι Αρβανίτες που ήταν επί το πλείστον δίγλωσσοι, γιατί πανηγύριζαν; Επειδή είχαν (και έχουν) αλβανική συνείδηση, ή μήπως...ελληνική; Το γεγονός ότι αυτοχαρακτηρίζονταν Έλληνες, γιατί δεν το αναφέρετε; Το ότι δεν γνώριζαν καλά κάποιοι την ελληνική γλώσσα, σημαίνει κάτι κύριε Δήμου; Γιατί και οι πρόσφυγες από τον Εύξεινο Πόντο, όταν ήρθαν στην Ελλάδα, δεν μιλούσαν την ελληνική. Αποδεικνύει κάτι αυτό λοιπόν;]

Κι αυτές; (γέλια)
Ναι, δεν ξέρανε ελληνικά. Αυτοί είναι οι φοβεροί μύθοι που ταΐζουνε τα παιδιά στα σχολεία! Αν πάτε μια βόλτα στο Πεδίο του Άρεως που έχει τα αγάλματα με τους ήρωες της Επανάστασης, οι μισοί απ’ αυτούς είναι Αρβανίτες.
[Κι άλλοι τόσοι έγιναν πρωθυπουργοί της Ελλάδος κύριε Δήμου. Η Μπουμπουλίνα έδωσε στο καράβι της το «αλβανικότατο» όνομα «Αγαμέμνων». Οι Κολοκοτρωναίοι, ξεκαθάρισαν την Πελοπόννησο απ' τους Τουρκαλβανούς. Ο Μάρκος Μπότσαρης ήταν μέλος της Φιλικής Εταιρείας και τον «έφαγαν» οι Τουρκαλβανοί. Ο πρωθυπουργός του '41, Κορυζής, που ήταν κι αυτός Αρβανίτης, αυτοκτόνησε από πατριωτικό φιλότιμο όταν μπήκαν οι Γερμανοί στην Ελλάδα. Τι ακριβώς λοιπόν θέλετε να πείτε με τα γεμάτα υπονοούμενα, μισόλογα;]

Και όταν λέμε Αρβανίτες, ποιους εννοούμε;
Είναι η λέξη που χρησιμοποιούσαμε για τους Αλβανούς πριν τους πούμε Αλβανούς. Το κράτος «Αλβανία» έγινε μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κοιτάξτε να δείτε, πριν το 1821 οι διακρίσεις δεν ήταν μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων, αλλά μεταξύ Χριστιανών και Μουσουλμάνων. Οι μισοί Αρβανίτες ήταν χριστιανοί και πολεμούσαν μαζί με τους Έλληνες, ασχέτως αν δεν ήξεραν τη γλώσσα. Οι άλλοι μισοί ήταν Μωαμεθανοί (Τουρκαλβανοί) και πολεμούσαν με τους Τούρκους.
[Κύριε Δήμου, σαλάτα τα κάνατε. Εκεί που κάνετε τον διαχωρισμό χριστιανών και μουσουλμάνων, πετάτε ανάμεσα και τους Έλληνες. Οι Έλληνες δεν είναι θρησκεία όμως, είναι έθνος. Η θρησκεία μπορεί να ήταν ένας από τους συνδετικούς κρίκους, αλλά δεν πολέμησαν μόνο οι χριστιανοί Αρβανίτες στο πλευρό των Ελλήνων. Θα σας θυμίσω μόνο, ότι ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, που ήταν κι αυτός Αρβανίτης, δεν ήταν χριστιανός, αλλά μουσουλμάνος.]

Εμείς δηλαδή είμαστε απόγονοι των Αρβανιτών;
Οι περισσότεροι ναι. Εμένα ο προπάππος μου κατέβηκε από την Ήπειρο, από τα Άγναντα. Όλη εκείνη η περιοχή ήταν ανακατεμένη: υπήρχαν Έλληνες, Αρβανίτες, Εβραίοι... Το ίδιο και η Μακεδονία. Ξέρετε πόσοι ήταν οι Έλληνες ορθόδοξοι που μιλούσαν ελληνικά στη Θεσσαλονίκη το 1911 όταν «απελευθερώθηκε»;
[Συνεχίζεται το μυστήριο με την καταγωγή του κυρίου Δήμου...]

Πόσοι;
Μόνο το 11%. Το 50% ήταν Εβραίοι και οι υπόλοιποι Βούλγαροι, Τούρκοι, Σέρβοι. Ιταλοί. Άρα η Θεσσαλονίκη δεν απελευθερώθηκε. Κατελήφθη! Δεν μπορείς να λες ότι απελευθερώνεις μια πόλη, όταν απελευθερώνεις το 11%.
[Κι από που προκύπτει αυτό το 11% κύριε Δήμου; Μήπως είστε λίγο «τσιγκούνης»; Ακόμα κι ο μέγας «φιλέλλην» δρ. Νακρατζάς, δίνει κάτι παραπάνω (25,3%) και παραδέχεται πως έστω και οριακά, ο πληθυσμός των Ελλήνων, ήταν μεγαλύτερος απ' των άλλων ομάδων που κατοικούσαν στη Μακεδονία. Αλλά ακόμα κι έτσι, αυτοί οι Εβραίοι, Τούρκοι, Σλάβοι και Ιταλοί πως βρέθηκαν στην Θεσσαλονίκη κύριε Δήμου; Αυτόχθονες ήταν; Μήπως να την επιστρέψουμε (σε ποιους όμως;), ζητώντας ταπεινά συγνώμη και έπειτα να αυτομαστιγωθούμε; Με αυτή την λογική, ας αφήσουμε και την Αθήνα στα χέρια των μεταναστών, που σε λίγα χρόνια θα είναι η πλειοψηφία στην πόλη, κύριε Δήμου...]

Για τις παραβιάσεις των Τούρκων στον εναέριο χώρο της Ελλάδας, τι έχετε να πείτε;
Μα δεν υπάρχουν παραβιάσεις.
[Απλούστατον! Δεν γίνονται παραβιάσεις! Έχουμε ονειρώξεις! Τα πάντα συμβαίνουν τις νυχτερινές ώρες, στον ύπνο μας...]

Τι εννοείτε δεν υπάρχουν; Αφού στις ειδήσεις το λένε συνέχεια!
Ακούστε… Έχουμε κάνει κάτι παγκοσμίως πρωτότυπο. Ενώ έχουμε χωρικά ύδατα 6 μίλια, βγάλαμε κάποτε, στη 10ετία του 30, ένα μπουγιουρντί και είπαμε ότι ορίζουμε εναέριο χώρο της Ελλάδας τα 10 μίλια. Το διεθνές δίκαιο λέει ότι στις θαλάσσιες περιοχές ο εναέριος χώρος είναι ίδιος με τον θαλάσσιο. Δεν μπορείς να έχεις 6 μίλια θαλάσσιο και 10 μίλια εναέριο. Πρέπει να έχεις 6 και 6. Για να το πάρουμε πιο αστεία το πράγμα: είναι σαν να λέμε ότι ένα καράβι πλέει έξω από τα ελληνικά χωρικά ύδατα, αλλά το κατάρτι του είναι μέσα στον ελληνικό εναέριο χώρο! Λοιπόν, οι Τούρκοι δεν το δέχονται αυτό. Και κανείς άλλος: ούτε οι Αμερικάνοι, ούτε οι Ρώσοι, ούτε το ΝΑΤΟ, ούτε η Ι.Α.Τ.Α που είναι ο διεθνής οργανισμός ο οποίος ρυθμίζει αυτά τα θέματα.
[Κύριε Δήμου, είναι να απορεί κανείς με την άγνοια(;) που σας διακατέχει. Την μονομερή απόφαση του 1931 που επικαλείστε, την είχε αποδεχθεί και η Τουρκία για 44 ολόκληρα χρόνια (μέχρι το 1975). Το δικαίωμα της επέκτασης του θαλάσσιου χώρου στα 12 ναυτικά μίλια, απορρέει από την ψήφιση της Διεθνούς Συμβάσεως του 1982 για το Δίκαιο της Θάλασσας και το ψήφισαν όλοι αυτοί (εκτός της Τουρκίας) που λέτε ότι δεν το δέχονται. Και φυσικά δεν ισχύει μόνο για την Ελλάδα.]

Δηλαδή οι Τούρκοι δεν είναι προκλητικοί;
Όχι, εμείς είμαστε προκλητικοί για την κοινή νοημοσύνη. Αυτοί πετάνε σε διεθνή εναέριο χώρο.
[Κύριε Δήμου, αυτό το έχετε πει για παράδειγμα στους κατοίκους του Φαρμακονησίου, που βλέπουν κάθε μέρα τα τουρκικά αεροπλάνα πάνω από τα κεφάλια τους; Τους έχετε πει ότι είναι...διεθνείς;]

Έχουμε τη συνήθεια να ανατρέχουμε συνέχεια στους προγόνους, οι οποίοι, καμιά αντίρρηση, ήταν καλοί, αλλά δύσκολα μπορούμε να μιλήσουμε γι’ αυτούς και να μιλήσουμε επάξια, και σπάνια αναφερόμαστε στα διαμάντια που έδωσαν οι νεότεροι Έλληνες.
Καταρχήν, πρέπει να σας πω, ότι «αν γινόμουνα δικτάτορας», (η κλασική αυτή φράση του ελληνικού καφενείου), θα απαγόρευα την αναφορά στους προγόνους για καμία εικοσαριά χρόνια. Τι θα πει πρόγονοι; Τέλος πάντων, να μιλάω για τον πατέρα μου, για τον παππού μου, άντε και για τον προπάππο μου, εντάξει, κάτι κοινό έχουμε, κάποια γονίδια πηγαινοέρχονται. Για ανθρώπους που ζήσανε πριν από δύο και δυόμισι χιλιάδες χρόνια εδώ πέρα – πώς τους θεωρώ προγόνους; Με ποια λογική; Ούτε βιολογικά ούτε με κανέναν άλλο τρόπο δεν είναι πρόγονοί μου. Μου λένε για τη συνέχεια της γλώσσας. Μα η συνέχεια της γλώσσας δεν είναι η συνέχεια των ανθρώπων. Ένας νέγρος από τη Σομαλία που έρχεται στην Ελλάδα αποκτά εδώ ένα παιδάκι, το οποίο αναθρέφεται στην Ελλάδα, και μπορεί να γίνει μεγάλος Έλληνας ποιητής. Είναι απόγονος του Πλάτωνα;
Και μένα οι πρόγονοι της μάνας μου είχαν ιταλικό όνομα. Πήγανε στη Χίο μετά τη τέταρτη Σταυροφορία, και είχανε καταλάβει το μισό νησί, ήταν φεουδάρχες. Τι σχέση είχαν με τον Όμηρο; Καμία. Έζησαν όμως οκτακόσια χρόνια στο νησί και έγιναν ορθόδοξοι και Έλληνες. Θέλω να πω λοιπόν, ότι αυτή η προγονολατρεία και προγονοπληξία που έχουμε, είναι τραγική. Κάνει ζημιά στους Έλληνες. Και είναι και αστείο να βλέπετε στις δημοσκοπήσεις ότι το 97% των Ελλήνων είναι υπερήφανοι που είναι Έλληνες...

[Εδώ εξηγούνται όλα. Ο κύριος Δήμου έχει ανακαλύψει την μη ελληνική καταγωγή του. Επομένως, αφού δεν έχει αυτός ελληνικό αίμα, δεν έχει κανένας. Κι αυτό απλούστατον! Μάλλον έτσι εξηγείται η απέχθεια προς την «προγονοπληξία» και η γενναιοδωρία του...]

Αληθεύει ότι σε μια συνάντηση διανοουμένων με την Ντόρα Μπακογιάννη, της προτείνατε να ονομαστούν τα Σκόπια σκέτο «Μακεδονία»;
Ναι, της είπα ότι πρέπει να τους χαρίσουμε το όνομα. Να φανούμε γενναιόδωροι και όχι μικρόψυχοι.
[Η γενναιοδωρία που λέγαμε... Άλλος με τη βάρκα μας!]

Τι σας απάντησε;
Επισήμως τίποτα. Φοβάται κι αυτή το περίφημο πολιτικό κόστος. Ξέρετε όμως πόσοι πολιτικοί μου λένε κατ’ ιδίαν «Εσύ καλά τα λες, αν όμως τα πω εγώ δε θα επανεκλεγώ ποτέ μου!»;
[Κύριε Δήμου, μιας και έχετε το θάρρος της γνώμης, γιατί δεν μας λέτε ποιοι είναι αυτοί οι χέστηδες-απατεώνες πολιτικοί;]

Πιστεύετε ότι κινδυνεύει αυτό το έθνος και το κράτος μας από παρορμητικές δραστηριότητες;
Βέβαια. Μια καταπληκτική παρορμητική κατάσταση ήταν το Μακεδονικό. Την εποχή που βγήκε έλεγα ή ότι εγώ είμαι τρελός ή ότι έχει τρελαθεί το 99% των ελλήνων. Δημιουργήσαμε ξαφνικά ένα θέμα από το μηδέν. Η σύγχυσή μας οφείλεται στο γεγονός ότι δεν μαθαίνουμε ιστορία. Η Μακεδονία, υπήρξε κάποτε, ένας τόπος και μία φυλή (όχι έθνος – δεν υπήρχαν τότε). Υπήρξαν πραγματικά Μακεδόνες με δικό τους βασίλειο, (και πολύ μισητοί στους υπόλοιπους Έλληνες, διότι κατέσφαξαν όλους τους Θηβαίους, κατέλαβαν την Αθήνα, κλπ).
[Εμείς το δημιουργήσαμε το Μακεδονικό κύριε Δήμου; Μήπως ζείτε σε άλλη χώρα; Και μιας απ' ότι καταλαβαίνουμε, εσείς γνωρίζετε ιστορία (που οι υπόλοιποι αμαθείς δεν γνωρίζουν), οι Σπαρτιάτες που πολέμησαν κι αυτοί τους Αθηναίους και μάλλον δεν ήταν πιο αγαπητοί από τους Μακεδόνες, δεν ήταν Έλληνες; Γιατί εκεί μας οδηγεί η λογική σας με τους Μακεδόνες. Μήπως χρειάζεται να σας θυμίσω τι αφιέρωση έκανε ο Μέγας Αλέξανδρος, όταν έστειλε τα περσικά λάφυρα στην Ακρόπολη;]

Με τους Τούρκους τι λάθη έχουμε κάνει; Παραμένουν για αιώνες οι μεγάλοι μας αντίπαλοι;
Τους έχουμε μεταβάλλει σε μπαμπούλα (προς χαράν των εμπόρων όπλων). Όλοι οι Έλληνες πιστεύουμε ότι οι Τούρκοι είναι επιθετικοί. Τη τελευταία φορά που μας επετέθησαν ήταν το 1453. Το 1821 ξεσηκωθήκαμε εμείς, δικαίως, ήταν απελευθερωτικός πόλεμος. Το 1897, τους επιτεθήκαμε εμείς, αν και φάγαμε τα μούτρα μας. Το 1912-13, εμείς πάλι επιτεθήκαμε, το '22 το ίδιο, και το '74 στη Κύπρο πάλι εμείς, όταν βάλαμε το Τουρκοφάγο Σαμψών πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας. Είχε σκοτώσει με τα χέρια του, εκατοντάδες Τουρκοκύπριους. Οι Τούρκοι έχουν δεχθεί επιθέσεις μας πέντε φορές. Εκτός από την άγνοια της ιστορίας, υπάρχει το έλλειμμα ορθολογισμού. Παράδειγμα: η συζήτηση, για το αν οι μουσουλμάνοι της Θράκης δικαιούνται να ονομάζονται τούρκοι ή όχι. Το θέμα έχει λυθεί από τις διεθνείς συνθήκες, που λένε ότι το μόνο σημείο που καθορίζει την εθνότητα είναι ο αυτοπροσδιορισμός. Νοιώθεις Έλληνας; Είσαι Έλληνας. Κανένας δεν μπορεί να σου πει πως δεν είσαι. Νοιώθεις Τούρκος; Είσαι Τούρκος.
Που είναι ο ανορθολογισμός; Εμείς λέμε: « οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, ή οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου». Έχουμε όμως απαίτηση οι μουσουλμάνοι της Θράκης να μην αποκαλούνται Τούρκοι, να μην έχουν εθνοτικό διακριτικό να ονομάζονται μουσουλμάνοι. Γιατί τότε δεν λέμε «οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι της Κωνσταντινούπολης»; Χρησιμοποιούμε παράλογα, δύο λογικές.

[Κύριε Δήμου, θέλετε και τα λέτε, ή σας ξεφεύγουν; Αναίτια έγινε ο πόλεμος του 1897; Οι Τούρκοι κατέσφαζαν τους Κρητικούς που πίεζαν για Ένωση και η Μητέρα Πατρίδα, θα καθόταν με σταυρωμένα χέρια; Στους Βαλκανικούς Πολέμους κύριε Δήμου, γνωρίζετε πολύ καλά, ότι μπήκαμε θέλοντας και μη. Ή μήπως πιστεύετε ότι οι σκλαβωμένοι ελληνικοί πληθυσμοί της Ηπείρου, της Μακεδονίας και της Θράκης, θα έπρεπε να παραμείνουν ραγιάδες; Σε σχέση με τον αυτοπροδιορισμό κύριο Δήμου, θα σας φανεί παράξενο, αλλά θα συμφωνήσω μαζί σας. Δεν μπορεί ο άλλος να νιώθει Τούρκος κι εσύ να τον κάνεις με το ζόρι να λέει νιώθω Έλληνας. Υπάρχει όμως μια παράμετρος, που φαίνεται ότι αγνοείτε κύριε Δήμου: Το με ποια κριτήρια θα επιλέγονταν οι μη ανταλλάξιμοι πληθυσμοί στην Συνθήκη της Λοζάνης που υπεγράφη το 1923, αποφασίστηκε έπειτα από πιέσεις τους Τουρκίας, που είχε και το πάνω χέρι στις διαπραγματεύσεις, ως νικήτρια του πολέμου. Η Τουρκία επέμενε να εξαιρεθούν οι πληθυσμοί στη Θράκη, με βάση το θρήσκευμα και όχι την εθνικότητα (όπως πρότεινε ο Βενιζέλος). Η Τουρκία επέμενε να εξαιρεθούν οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης με βάση την καταγωγή κι όχι το θρήσκευμα. Κι αυτές οι κινήσεις της βέβαια, υπαγορεύονταν από τις τότε σκοπιμότητες και συμφέροντά της. Επομένως, κύριε Δήμου, ανεπισήμως οι μουσουλμάνοι της Θράκης μπορούν να αυτοπροσδιορίζονται όπως θέλουν. Επισήμως όμως είναι Έλληνες πολίτες. Τελεία και παύλα. Αν νιώθουν ότι «πνίγονται», η Τουρκία δίπλα είναι. Είναι ελεύθεροι να πάνε να το βροντοφωνάξουν και να νιώσουν την «γλύκα» και την «ευτυχία του να είσαι Τούρκος». Φυσικά, δεν χρειάζεται να σας θυμίσω, τι τύχη είχε η ελληνική μειονότητα στην Κωνσταντινούπολη. Θέλω να πιστεύω ότι την γνωρίζετε...]

Σε ποιες περιπτώσεις ψεύδεστε;
Κυρίως σε περιπτώσεις που δεν το ξέρω.
[Ευχαριστούμε, μας καλύψατε!]


Creative Commons License

Print Friendly

Κώδικας ενσωμάτωσης σε ιστοσελίδα:

Κώδικας ενσωμάτωσης σε φόρουμ:

Κοινοποίηση:










Σχετικά θέματα:
  • Η δυστυχία τού να είσαι Έλληνας (Νίκος Δήμου)
  • Αρχαίοι Έλληνες και συμπλεγματικοί Νεοέλληνες
  • Η γενοκτονία των Αρμενίων
  • Ίμβρος και Τένεδος - Απλά μαθήματα καταπάτησης ανθρώπινων δικαιωμάτων
  • Γελοιογραφία - Είμαι Έλληνας...


  • Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων


    Πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπ' όψιν ότι:
    • Δεν επιτρέπονται τα Greeklish (Ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες).
    • Το σχόλιό σας θα πρέπει να είναι σχετικό με το θέμα.
    • Δεν επιτρέπονται οι προσωπικοί προσβλητικοί χαρακτηρισμοί.
    • Χρήση πολλαπλών λογαριασμών και ψευδώνυμων, που έχουν ως σκοπό να οδηγήσουν στην παραπλάνηση των συνομιλητών, δεν είναι κάτι το αποδεκτό.
    • Σχολιασμός με συνεχή παράθεση έτοιμων μεγάλων κειμένων («σεντόνια») άλλων ιστοσελίδων και καταιγισμό εξωτερικών συνδέσμων, δεν βοηθά στην ομαλή εξέλιξη της συζήτησης.
    Με βάση τα παραπάνω, η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής, ή τροποποίησης σχολίων, που αντιβαίνουν στο περιεχόμενό τους, χωρίς καμμία άλλη προειδοποίηση και χωρίς καμμία υποχρέωση παροχής περαιτέρω εξήγησης ή διευκρίνισης. Επιπλέον, η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα αποκλεισμού από τις συζητήσεις, των σχολιαστών που υποτροπιάζουν.


    ΠΡΟΣΟΧΗ! Ο σχολιασμός από απλούς επισκέπτες, για διαχειριστικούς λόγους, κατά περιόδους απενεργοποιείται (ακόμη και χωρίς προειδοποίηση). Συνιστάται λοιπόν ιδιαίτερα, να σχολιάζετε αφού προηγουμένως έχετε συνδεθεί μέσω κάποιας από τις διαθέσιμες υπηρεσίες (Disqus [προτείνεται], Facebook, Twitter, Google). Έτσι, θα έχετε καλύτερο έλεγχο επί των σχολίων σας.



    Μορφοποίηση κειμένου


    Μπορείτε να μορφοποιήσετε το σχόλιό σας, χρησιμοποιώντας τις εξής ετικέτες (tags):
    • Έντονα: <b>Το κείμενό σας εδώ.</b>
    • Πλάγια: <i>Το κείμενό σας εδώ.</i>
    • Υπογράμμιση: <u>Το κείμενό σας εδώ.</u>
    • Διαγράμμιση: <s>Το κείμενό σας εδώ.</s>
    • «Παράθεση»: <blockquote>Το κείμενό σας εδώ.</blockquote>
    • Σύνδεσμος: <a href="Ο σύνδεσμος εδώ." target="_blank">Η περιγραφή του συνδέσμου εδώ.</a>
    • Για να εμφανίσετε κάποια εικόνα ή βίντεο στο σχόλιό σας, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε, είναι να επικολλήσετε τον σύνδεσμο του αρχείου. Εάν θέλετε να ανεβάσετε κάποια εικόνα (όχι βίντεο) από τον υπολογιστή σας, χρησιμοποιήστε την αντίστοιχη επιλογή που υπάρχει στο πεδίο σχολιασμού.