Ήταν ο Μωάμεθ παιδόφιλος;

Προφήτης ΜωάμεθΓια την Δυτική νοοτροπία, ίσως το πιο ενοχλητικό στοιχείο που υπάρχει στο Ισλάμ να είναι η σεξουαλική σχέση που είχε ο ιδρυτής αυτής της θρησκείας με ένα 9χρονο κοριτσάκι.

Εξ αιτίας αυτού του γεγονότος, έχει γίνει όλο και πιο σύνηθες σε ορισμένους κύκλους να αναφέρονται στον… Προφήτη του Ισλάμ ως «παιδεραστή». Φυσικά, αυτόν τον χαρακτηρισμό οι Μουσουλμάνοι τον βρίσκουν αβάσταχτα προσβλητικό, αφού θεωρούν τον Μωάμεθ τον ιδανικό δούλο του Θεού, και το πιο τέλειο παράδειγμα του πώς πρέπει να επιδιώκει να γίνει ένας άνθρωπος. Εν πάση περιπτώσει, η σχέση αυτή του Μωάμεθ με ένα ανήλικο παιδί δημιουργεί πρόβλημα στους Μουσουλμάνους, ειδικά σε εκείνους που θέλουν να μεταδώσουν την πίστη τους σε άλλους.

Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πληροφοριών που ακολουθούν θα προκαλέσει σοκ σε εκείνους που δεν γνωρίζουν τίποτε για το ζήτημα αυτό, πρέπει να προσέξουμε να μην σπεύσουμε σε πρόωρα συμπεράσματα για τον Μωάμεθ. Η παιδεραστία είναι μια από τις πιο βαρειές κατηγορίες που θα μπορούσε να υποστεί ένας άνθρωπος, έτσι ο όρος «παιδεραστής» πρέπει να χρησιμοποιηθεί με πολλή προσοχή. Επίσης πρέπει να θυμόμαστε πως, αν ένας άνδρας έχει σεξουαλικές σχέσεις με ένα νεαρό κορίτσι μέσα στα πλαίσια μιας κουλτούρας που επιτρέπεται μια τέτοια ένωση, αυτό δεν σημαίνει υποχρεωτικά πως ο άνδρας αυτός είναι ένας «σάτυρος» όπως ο όρος «παιδεραστής» αφήνει να εννοηθεί. Ειδικά οι Χριστιανοί θα πρέπει να μην κάνουν χαρακτηρισμούς αβασάνιστα.

Έχοντας λοιπόν κάνει αυτές τις διευκρινίσεις, και έχοντας κατά νουν την Δυτική αρχή, πως ένας άνθρωπος θεωρείται αθώος μέχρι να αποδειχθεί ένοχος, ας εξετάσουμε τώρα προσεκτικά την σχέση του Μωάμεθ με την Aisha.

Ευρισκόμενος αντιμέτωπος με τις κριτικές των Δυτικών, κάποιος Μουσουλμάνος απολογητής συγκέντρωσε πληροφορίες από διάφορες αφηγήσεις, σε μια προσπάθεια να αποκρούσει τους ισχυρισμούς πως η Aisha ήταν τόσο μικρή, όσο διατείνονται οι διάφοροι κριτικοί:
Η πιο συνηθισμένη παρανόηση ως προς την ηλικία της Aishah μπορεί να αναιρεθεί στα ακόλουθα…… Ο Isabah, μιλώντας για την θυγατέρα του Αγίου Προφήτη, την Fatimah, λέει πως ήταν περίπου πέντε χρόνια μεγαλύτερη από την Aishah. Είναι καλά διαπιστωμένο γεγονός, πως η Fatimah είχε γεννηθεί όταν ξαναχτιζόταν το Ka’bah, δηλαδή, πέντε χρόνια πριν από την Κλήση. Συνεπώς, η Aishah είχε γεννηθεί την χρονιά της Κλήσης ή λίγο νωρίτερα, άρα δεν θα μπορούσε να είναι μικρότερη των δέκα ετών όταν παντρεύτηκε τον Άγιο Προφήτη στο δέκατο έτος της Κλήσεως….. Και, δεδομένου ότι το διάστημα ανάμεσα στην τελετή του γάμου και την ολοκλήρωση της γαμήλιας σχέσης δεν ήταν μικρότερη από πέντε χρόνια – επειδή η ολοκλήρωση της σχέσης τους έλαβε χώρα κατά το δεύτερο έτος της Φυγής – συνεπάγεται ότι δεν θα μπορούσε να είναι μικρότερη από δεκαπέντε ετών την δεδομένη χρονική στιγμή. Ο συνήθης ισχυρισμός πως ήταν έξι ετών όταν έγινε ο γάμος και εννέα ετών όταν ολοκληρώθηκαν οι σχέσεις τους είναι σίγουρα εσφαλμένος, επειδή προϋποθέτει πως η περίοδος ανάμεσα στον γάμο και την ολοκλήρωση των σχέσεών τους ήταν μόνο τρία χρόνια, πράγμα που είναι ιστορικά λάθος.

Το πρόβλημα με αυτή την επιλεκτική και προσεκτικά διαμορφωμένη απάντηση (εκτός από την παντελή έλλειψη τεκμηρίωσης) είναι πως αγνοεί το πλήθος των αφηγήσεων που τώρα έχουμε στην διάθεσή μας, τα οποία καταγράφουν την ηλικία της Aisha όταν ο Μωάμεθ ολοκλήρωσε την γαμήλια σχέση τους. Πολλές από τις αφηγήσεις αυτές είναι από την ίδια την Aisha. Μάλιστα, τα τεκμήρια που πιστοποιούν τον γάμο του Μωάμεθ με την ανήλικη Aisha είναι το ίδιο ισχυρά, όσο είναι σχεδόν κάθε άλλη πληροφορία στο Ισλαμ.

Έχουμε πληθώρα παραδόσεων που διηγούνται την πρόταση γάμου του Μωάμεθ, όταν η Aisha ήταν έξι ή επτά ετών, όπως επίσης την ολοκλήρωση των συζυγικών σχέσεων του γάμου αυτού, όταν εκείνη ήταν εννέα ετών:
Η Aisha (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) διηγήθηκε πώς ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) την νυμφεύθηκε όταν εκείνη ήταν έξι ετών, και συνευρέθηκε μαζί της συζυγικά όταν εκείνη ήταν εννέα ετών. Μετά εκείνη έμεινε μαζί του εννέα χρόνια (δηλαδή, μέχρι τον θάνατό του).

Ο Khadijah απεβίωσε τρία χρόνια πριν από τον Προφήτη (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) αποχώρησε για την πόλη Madina. Έμεινε εκεί επί δύο χρόνια περίπου και μετά νυμφεύθηκε την Aisha όταν εκείνη ήταν κορίτσι μόλις έξι ετών, και ολοκλήρωσε τις συζυγικές τους σχέσεις όταν εκείνη έγινε εννέα ετών.

Ο Urwa αφηγήθηκε: Ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) το συνέταξε (το γαμήλιο συμφωνητικό) με την Aisha όταν εκείνη ήταν έξι ετών και ολοκλήρωσε τον γάμο του μαζί της όταν εκείνη έγινε εννέα ετών.

Η Aisha (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) αναφέρει: Ο Απόστολος του Αλλάχ (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) με νυμφεύθηκε όταν ήμουν έξι ετών, και με πήρε μέσα στο σπίτι του όταν έγινα εννέα ετών.

Η Aisha (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) ανέφερε πως ο Απόστολος του Αλλάχ (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) την νυμφεύθηκε όταν εκείνη ήταν επτά ετών, και πως την πήγαν στο σπίτι του σαν νύφη όταν έγινε εννέα ετών, και οι κούκλες της ήταν μαζί της. Και πως όταν εκείνος (ο Προφήτης) απεβίωσε, εκείνη ήταν δεκαοκτώ ετών.

Αυτό είναι μόνο ένα δείγμα από τις πρώιμες Μουσουλμανικές παραδόσεις που αναφέρουν τον γάμο του Μωάμεθ με την ανήλικη Aisha, όμως αποτελούν αρκετή απόδειξη πως σίγουρα δεν ήταν δεκαπέντε ετών όταν ολοκληρώθηκαν οι συζυγικές τους σχέσεις, όπως ισχυρίζεται ο Maulana Ali.

Πέραν των παραδόσεων που αναφέρονται στην ηλικία της Aisha, το Hadith μας παρέχει και λεπτομέρειες για το πώς ξεκίνησε η σχέση τους, και πώς αυτή εξελίχθηκε :
Η Aisha (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) αφηγήθηκε πως ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) της είχε πει: «Σε είχαν παρουσιάσει μέσα σε όνειρό μου δύο φορές. Σε είδα ζωγραφισμένη σε ένα κομμάτι μετάξι και κάποιος είπε (σε μένα), «Αυτή είναι η σύζυγός σου». Όταν ξεσκέπασα την ζωγραφιά, είδα πως ήταν η δική σου μορφή. Είπα: «Αν αυτό είναι από τον Αλλάχ, τότε ας γίνει».

Αφού είχε δει αυτό το όνειρο για την Aisha, ο Μωάμεθ προχώρησε να ζητήσει το χέρι της σε γάμο από τον πατέρα της, τον Abu Bakr. Πολύ δικαιολογημένα, ο Abu Bakr είχε αντίρρηση στην αρχή, όμως ο Μωάμεθ κατάφερε να τον πείσει να αποδεχθεί, έτσι η Aisha οδηγήθηκε αργότερα στο σπίτι του Μωάμεθ:
Ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) ζήτησε από τον Abu Bakr το χέρι της Aisha σε γάμο. Ο Abu Bakr του είπε: «Μα, αφού είμαι αδερφός σου.» Ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) του είπε: «Είσαι όντως ο αδερφός μου, σύμφωνα με την θρησκεία του Αλλάχ και το Βιβλίο του, όμως εκείνη (η Aisha) είναι νόμιμο να την νυμφευθώ.»

Η Aisha (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) αφηγήθηκε: Ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) με νυμφεύτηκε όταν ήμουν κορίτσι των έξι (ετών). Πήγαμε στην Madina και μείναμε στην οικία του Bani-al-Harith bin Khazraj. Μετά αρρώστησα και μου έπεσαν τα μαλλιά. Αργότερα μάκρυναν τα μαλλιά μου [πάλι] και η μητέρα μου, η Umm Ruman, με πλησίασε όταν έπαιζα σε μια κούνια με μερικές από τις φίλες μου. Μου φώναξε να πάω κοντά και εγώ πήγα, μη γνωρίζοντας τι ήθελε να κάνει σε μένα. Με έπιασε από το χέρι και με ανάγκασε να σταθώ στην πόρτα της οικίας. Ήμουν με κομμένη την ανάσα εκείνη τη στιγμή, και όταν έγινε καλά η αναπνοή μου, πήρε λίγο νερό και έτριψε το πρόσωπο και το κεφάλι μου με αυτό. Μετά με πήρε μέσα στην οικία. Εκεί μέσα στην οικία είδα μερικές γυναίκες Ansari που μου είπαν: «Τις καλύτερές μας ευχές, και η ευλογία του Αλλάχ, και καλότυχη!» Μετά με εμπιστεύτηκε σ’ αυτές, και εκείνες με ετοίμασαν (για τον γάμο). Τελείως απροσδόκητα, ο Απόστολος του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του] ήρθε σε μένα το πρωί και η μητέρα μου με παρέδωσε σ’ αυτόν, και ήμουν εκείνη την ημέρα ένα κορίτσι των εννέα ετών.

Η Aisha (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) αφηγήθηκε: Όταν ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) με νυμφεύτηκε, η μητέρα μου ήρθε σε μένα και με έκανε να μπω στο σπίτι του [του Προφήτη] και τίποτε δεν μου έκανε τόση έκπληξη, όσο η προσέλευση του Αποστόλου του Αλλάχ σε μένα, πριν το μεσημέρι.

Άπαξ και η Aisha έγινε μέρος του νοικοκυριού του Μωάμεθ, έγινε και η προτιμώμενη σύζυγος, ακόμα και μετά από τους γάμους του με αρκετές άλλες γυναίκες. Μάλιστα, οι άλλες σύζυγοι του Μωάμεθ έπρεπε να τον εκλιπαρούν, για να τις περιποιείται το ίδιο με την Aisha (το Κοράνι διατάζει τους συζύγους να φέρονται ισότιμα σε όλες τις συζύγους τους, διαταγή που ο Μωάμεθ παραβίαζε ολοφάνερα. Φυσικά, το ίδιο εδάφιο απαγορεύει στους άνδρες να νυμφεύονται περισσότερες από τέσσερις γυναίκες, αλλά ο Μωάμεθ έλαβε μια «θεϊκή αποκάλυψη» που τον εξαιρούσε από αυτόν τον νόμο):
Οι σύζυγοι του Αποστόλου του Αλλάχ Προφήτης [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του] ήταν σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα απαρτιζόταν από την Aisha, την Hafsa, την Safiyya και την Sauda; η άλλη ομάδα απαρτιζόταν από την Umm Salama και τις υπόλοιπες συζύγους του Αποστόλου του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του]. Οι Μουσουλμάνοι γνώριζαν πως ο Απόστολος του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του] αγαπούσε την Aisha, γι’ αυτό, αν κάποιος είχε ένα δώρο που ήθελε να το δώσει στον Απόστολο του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του], θα το καθυστερούσε μέχρι ο Απόστολος του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του] να πάει στο σπίτι της Aisha…. Η ομάδα της Umm Salama συζήτησε το ζήτημα αυτό μεταξύ τους, και αποφάσισαν να πάει η Umm Salama να παρακαλέσει τον Προφήτη του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του], να πει στον κόσμο να στέλνει τα δώρα του σ’ αυτόν, σε όποιο άλλο συζυγικό σπίτι τυχαίνει να βρίσκεται ο Απόστολος του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του]….. [Ο Μωάμεθ απάντησε]: «Μην με πληγώνετε, σε ό,τι αφορά την Aisha, αφού η Θεϊκή Αποκάλυψη δεν μου το υπέδειξε σε κανένα άλλο κρεβάτι, παρά μόνο σε εκείνο της Aisha.» . . . Μετά, η ομάδα της Umm Salama φώναξε την Fatimah, την θυγατέρα του Αποστόλου του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) και την έστειλαν στον Απόστολο του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του] για να του πει: «Οι σύζυγοί σου ζητούν να τις μεταχειρίζεσαι εκείνες και την θυγατέρα του Abu Bakr με ίσους όρους».

Έτσι, βλέπουμε πως η Aisha είχε μια ιδιάζουσα θέση τιμής ανάμεσα στις συζύγους του Μωάμεθ, κάτι που προκαλούσε μεγάλες εντάσεις ανάμεσα στις γυναίκες του. Μιας και θεωρείται ιστορικά βέβαιο πως η Aisha ήταν πολύ νεαρή όταν ολοκληρώθηκαν οι συζυγικές σχέσεις της με τον Μωάμεθ, οι κριτικοί συχνά καταγγέλλουν πως η προτίμηση που έδειχνε ο Μωάμεθ για την Aisha αποκαλύπτει την προτίμησή του για μικρά κορίτσια. Το Hadith παρέχει αρκετά στοιχεία που τείνουν να επιβεβαιώσουν μια τέτοια άποψη:
Όταν πήρα την άδεια του Αποστόλου του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του], με ρώτησε αν είχα νυμφευθεί μια ώριμη γυναίκα. Μου είπε: «Γιατί δεν πήρες μια παρθένα που θα έπαιζε μαζί σου, και εσύ θα έπαιζες μαζί της;» Εγώ του απάντησα: «Ω, Απόστολε του Αλλάχ! Ο πατέρας μου έχει πεθάνει, και έχω μικρές αδελφές, και έτσι δεν μου φάνηκε πρέπον, να πάρω για σύζυγο ένα μικρό κορίτσι σαν αυτές, που ούτε θα τις δίδασκε τρόπους, ούτε θα τις εξυπηρετούσε.»

Η Aisha (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) αφηγήθηκε: «Συνήθιζα να παίζω με τις κούκλες μπροστά στον Προφήτη [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του], και οι φίλες μου έπαιζαν επίσης μαζί μου. Όταν ο Απόστολος του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του] έμπαινε [στην οικία μου] , εκείνες συνήθως κρυβόντουσαν, όμως ο Προφήτης [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του] τις φώναζε πίσω και τους έλεγε να έρθουν και αυτές να παίξουν μαζί μου».

Παρά ταύτα, πρέπει να σημειωθεί πως, αν ο Μωάμεθ ήταν όντως παθιασμένος με νεαρά κορίτσια, θα μπορούσε κάλλιστα να είχε πάρει πολλά άλλα κοριτσάκια για συζύγους του. Έτσι κι’ αλλιώς, ο Μωάμεθ εν καιρώ απέκτησε πλήρη εξουσία σε όλη την Μεδίνα και αργότερα στην Μεκκα, και όμως, δεν έφτιαξε για τον εαυτόν του κάποιο χαρέμι από νεαρά κορίτσια.

Αυτό που βρίσκουμε συγκλονιστικό, είναι η επαναληπτική αναφορά σε ένα από τα καθήκοντα της Aisha σαν σύζυγος του Μωάμεθ. Είχε την απαίτηση η νεαρή νύφη να του καθαρίζει τους λεκέδες σπέρματος από τα ρούχα του, πριν βγει ο Μωάμεθ να πάει για προσευχή:
Ο Sulaiman bin Yasar αφηγείτο: «Την ρώτησα την Aisha (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) σχετικά με τα ρούχα τα λερωμένα με σπέρμα. Εκείνη μου είπε: ‘Συνήθως το ξέπλενα από το ένδυμα του Απόστολου του Αλλάχ [η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) και εκείνος μετά πήγαινε για προσευχή, με τα σημάδια του νερού ακόμα ορατά».

Η Aisha έλεγε: Σε περίπτωση που το έβλεπες (δηλαδή τον λεκέ σπέρματος), ήταν αρκετό (για να καθαρισθεί το ένδυμα) αν απλώς πλενόταν εκείνο το σημείο, και, σε περίπτωση που δεν το είχες δει, τότε ήταν αρκετό να ραντίσεις εκείνο το σημείο με νερό, επειδή, όποτε τυχόν το παρατηρούσα πάνω σε ρούχο του Αγγελιοφόρου του Αλλάχ [ειρήνη σ’ αυτόν), απλώς το έξυνα να φύγει από το ρούχο και εκείνος έκανε προσευχή καθώς το φορούσε.

Η Aisha (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) αφηγήθηκε: Συνήθιζα να πλένω το σπέρμα από τα ρούχα του Προφήτη (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) αλλά ακόμα και τότε, πάλι παρατηρούσα ένα ή δύο κηλίδες να υπάρχουν πάνω στα ρούχα του.

Εκτός από αυτά, έχουμε αρκετές αναφορές όπου ο Μωάμεθ συνήθιζε να χαϊδεύει ερωτικά τις γυναίκες του όταν αυτές βρίσκονταν σε έμμηνο ρύση, και άλλες αναφορές για «νυχτερινούς γύρους», κατά τους οποίους είχε σεξουαλική επαφή με όλες τις συζύγους του μέσα στην ίδια νύχτα:
Η Aisha αφηγήθηκε: «Ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) και εγώ συνηθίζαμε να παίρνουμε το λουτρό μας μαζί, μέσα στον ίδιο κάδο, ακόμα και όταν ήμασταν σε τελετουργικά ακάθαρτη κατάσταση. Όταν είχα έμμηνο ρύση, με διέταζε να τυλίγω ένα ρούχο γύρω από την μέση μου, και μετά με χάϊδευε, όσο είχα την περίοδό μου. Συνήθιζε να φέρνει κοντά μου το κεφάλι του, όποτε βρισκόταν σε απομόνωση, και εγώ πλενόμουν έχοντας την περίοδό μου».

Η Aisha είπε: «Όποτε ο Απόστολος του Αλλάχ (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) επιθυμούσε να χαϊδέψει ερωτικά κάποια από εμάς τις συζύγους κατά την διάρκεια των εμμήνων της, συνήθιζε να την διατάζει να τυλιχθεί με ένα πανί πρώτα, και μετά την χάϊδευε».

Ο Anas bin Malik (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί του) είχε πει: «Ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του] συνήθιζε να επισκέπτεται όλες τις συζύγους του σε ένα γύρο, ημέρα και νύχτα, και οι γυναίκες του αυτές αριθμούσαν ένδεκα.» Είπα στον Anas: «Είχε ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) τις απαιτούμενες αντοχές να το κάνει αυτό;» Είπε ο Anas: «Διηγόμασταν, πως στον Προφήτη (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του) είχε δοθεί η δύναμη τριάντα (ανδρών)».

Ο Προφήτης (η ευλογία και η ειρήνη του Αλλάχ ας είναι μαζί του] είχε την συνήθεια να κάνει ένα γύρο (σεξουαλικών επαφών) με όλες τις συζύγους του μέσα σε μία νύχτα, και είχε εννέα συζύγους [την εποχή εκείνη].

Έτσι, γίνεται προφανές ότι:
(1) ο Μωάμεθ είχε σεξουαλικές σχέσεις με την Aisha όταν εκείνη ήταν πολύ μικρό παιδί,
(2) αυτή η σχέση επιδιώχθηκε από τον Μωάμεθ, αφού την είχε δει στον ύπνο του,
(3) αυτή ήταν η προτιμώμενη σύζυγός του,
(4) σε αυτήν είχε δοθεί το καθήκον να καθαρίζει τους λεκέδες σπέρματος από τα ρούχα του,
(5) την χάϊδευε ερωτικά εκείνη (και τις άλλες) κατά την περίοδό της και
(6) κατά καιρούς είχε σεξουαλική επαφή με την Aisha και με τις άλλες συζύγους του, μέσα στην ίδια μέρα.

Οι Μουσουλμάνοι απολογητές αντιμετωπίζουν αυτά τα δεδομένα με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Όπως ήδη διαπιστώσαμε, κάποιοι υποστηρικτές του Ισλάμ απορρίπτουν τα hadith που καταγράφουν το νεαρό της ηλικίας της Aisha. Όμως, είδαμε πως τα στοιχεία που αποδεικνύουν την ηλικία της Aisha είναι αναμφισβήτητα πολύ ισχυρά για να τα περιφρονήσουμε. Μια άλλη μέθοδος υποστήριξης του γάμου του Μωάμεθ με την Aisha είναι η Μουσουλμανική τάση για ηθικό σχετικισμό. Σύμφωνα με αυτή την άποψη, αφού οι διαφορετικές κουλτούρες έχουν διαφορετικά μέτρα ηθικότητας, είναι λάθος να κριτικάρονται τα μέτρα ηθικότητας των άλλων, στηριζόμενοι πάνω στο ημέτερο ηθικό σύστημα.

Ας αναλογιστούμε τα σχόλια του Maqsood Jafri και του Abdur Squires:
Οι Άραβες εφάρμοζαν την πολυγαμία. Ακολουθώντας το έθιμο αυτό, ο Προφήτης Μωάμεθ νυμφεύτηκε κάποιες κυρίες. Η Hazrat Khadijah ήταν δεκαπέντε χρόνια μεγαλύτερη [από αυτόν] όταν έγινε ο γάμος τους. Οι περισσότερες όμως ήσαν στην ηλικία του. Στα πενήντα του, νυμφεύτηκε την Hazrat Aiysha, την κόρη του Hazrat Abu Bakr όταν είχαν μόλις ανθίσει τα νιάτα της. Με υπονοούμενο τον γάμο αυτό, κάποιοι από τους ανατολιστές κατηγορούν τον Προφήτη Μωάμεθ ως «παιδεραστή». Δεν ήταν όμως μονάχα ο Προφήτης Μωάμεθ που είχε νυμφευτεί μικρό κορίτσι, αλλά [ακόμα] και ο πατέρας της Hazrat Aiysha, ο Hazrat Abu Bakr είχε επίσης νυμφευτεί ένα μικρό κορίτσι στα εξήντα του. Ήταν μέρος της επικρατούσας Αραβικής κουλτούρας και έθιμό της. Συνεπώς, δεν θα έπρεπε να το παίρνουμε στα σοβαρά.

Η πλειοψηφία των Ισλαμιστών νομομαθών λέει πως το νωρίτερο που μπορεί να ολοκληρωθεί συζυγικά ένας γάμος, είναι με την εμφάνιση της σεξουαλικής ωριμότητας (bulugh), που υποδηλώνει την εφηβεία. Εφ’ όσον αυτό ήταν η νόρμα σε όλες τις Σημιτικές κουλτούρες και παραμένει η νόρμα σε πολλές άλλες κουλτούρες σήμερα, τότε σίγουρα δεν είναι κάτι που είχε εφεύρει το Ισλάμ.

Έτσι, αφού η πρακτική του να νυμφεύονται νεαρά κορίτσια ήταν «μέρος της επικρατούσας Αραβικής κουλτούρας και έθιμό της», δεν θα πρέπει λοιπόν «να παίρνεται στα σοβαρά» σαν στοιχείο κριτικής εναντίον του Ισλάμ. Αυτή η γραμμή υπεράσπισης είναι στ’ αλήθεια εκπληκτική, διότι, όταν υπερασπίζονται την ηθική τελειότητα του Μωάμεθ, οι ίδιοι οι Μουσουλμάνοι συχνά επιμένουν πως ο Μωάμεθ καταδίκαζε την Αραβική κουλτούρα για την επικρατούσα ανηθικότητά της:
Αφού πέρασε την ζωή του με ένα τόσο αγνό, καθαρό και πολιτισμένο τρόπο, έρχεται μια επανάσταση στην ζωή του [Μωάμεθ]. Τον κουράζει ο σκοταδισμός και η άγνοια, η διαφθορά, η ανηθικότητα, η ειδωλολατρία και η ακαταστασία που τον περιστοιχίζουν από όλες τις μεριές…. Θέλει να αποκτήσει εκείνη την δύναμη με την οποία θα μπορέσει να προκαλέσει την πτώση του διεφθαρμένου και ακατάστατου κόσμου, και να θέσει τα θεμέλια ενός νέου και καλύτερου…. Ήθελε να αλλάξει ολόκληρη την δομή της κοινωνίας που τους είχε παραδοθεί προ αμνημονεύτων χρόνων.

Οι Μουσουλμάνοι πολύ πρόθυμα υποδεικνύουν την ανηθικότητα στον υπόλοιπο κόσμο, και προπαντός στην Δύση.

Με αυτό όμως, οι Μουσουλμάνοι εκπέμπουν ένα πολύ ασυνεπές μήνυμα προς τα έξω. Όταν βρεθούν αντιμέτωποι με μια ανήθικη πρακτική κάποιας άλλης κουλτούρας, οι Μουσουλμάνοι ομόφωνα κραυγάζουν «Καταδικάζουμε αυτές τις πρακτικές, επειδή εναντιώνονται στον αιώνιο, τέλειο και αναλλοίωτο Νόμο του Θεού!» Και όμως, όταν κάποιος εξετάσει πιο εξονυχιστικά τον ηθικό χαρακτήρα του Μωάμεθ, οι ίδιοι οι Μουσουλμάνοι ξαφνικά λένε «Μην τολμάτε να κρίνετε τον Μωάμεθ! Πρέπει να θυμάστε πως ήταν από διαφορετική κουλτούρα! Ο γάμος με μικρά κορίτσια ήταν κοινή πρακτική στην Αραβία, και συνεχίζει να είναι, χάρη στο προηγούμενο του Μωάμεθ. Οι διαφορετικοί λαοί έχουν διαφορετικές ηθικές νόρμες, οπότε, δεν θα έπρεπε να απασχολεί κανένα η σεξουαλική σχέση του Μωάμεθ με ένα εννιάχρονο κορίτσι.»

Αυτή η βολική μεταπήδηση από τον ηθικό απολυτισμό στον ηθικό σχετικισμό είναι λογικά απαράδεκτη. Παρά ταύτα, οι Μουσουλμάνοι απολογητές έχουν διαμορφώσει και μια άλλη απάντηση για τους επικριτές του Μωάμεθ, ήτοι, πως ο γάμος του Μωάμεθ με την Aisha ήταν μέρος του σχεδίου του Θεού (δηλαδή, ο Θεός είχε κάποιο λόγο για να γίνει αυτός ο γάμος):
Θα πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν πως, όπως όλες οι πράξεις του Αγίου Προφήτη (ειρήνη σ’ αυτόν), έτσι και αυτός ο γάμος είχε ένα Θείο Σκοπό. Η Hadrat Aisha ήταν ένα πρόωρα ανεπτυγμένο κορίτσι, και εξελισσόταν στο μυαλό και στο σώμα με ταχύτητα που προσιδιάζει σε τέτοιες σπάνιες προσωπικότητες. Είχε εισαχθεί στον οίκο του Αγίου Προφήτη (ειρήνη σ’ αυτόν) μόλις ήταν στο κατώφλι της εφηβείας της – την πιο ευεπηρέαστη και διαπλαστική περίοδο της ζωής της. Ήταν ο Άγιος Προφήτης (ειρήνη σ’ αυτόν) εκείνος που καλλιέργησε τις ευαισθησίες της και οδήγησε την ανάπτυξη των ικανοτήτων της προς το πιο παραγωγική κατεύθυνση, κάνοντάς την έτσι να παίξει ένα διαπρεπή ρόλο στην ιστορία του Ισλάμ. Επί πλέον, ήταν η μόνη παρθένα κυρία που είχε μπει ποτέ μέσα στον οίκο του Αγίου Προφήτη (ειρήνη σ’ αυτόν), και συνεπώς η πλέον ικανή να μοιράζεται τα συναισθήματα άλλων κυριών μικρότερης ηλικίας, οι οποίες είχαν πολυάριθμες ερωτήσεις να υποβάλουν στον Άγιο Προφήτη (ειρήνη σ΄ αυτόν) σχετικά με σεξουαλικά ήθη και ηθική. Αυτές οι κυρίες ένοιωθαν ντροπή να κάνουν τέτοιες ερωτήσεις μέσω των πιο ηλικιωμένων συζύγων του Αγίου Προφήτη (ειρήνη σ’ αυτόν), λόγω σεμνότητας. Μπορούσαν να εκφράσουν τις σκέψεις τους συγκριτικά πιο ελεύθερα με την Aisha, η οποία ήταν λίγο-πολύ της δικής τους ηλικιακής ομάδας.

Η εφηβεία είναι ένα βιολογικό σημάδι που δείχνει πως μια γυναίκα είναι ικανή να τεκνοποιήσει. Μπορεί κανείς λογικά να το αμφισβητήσει αυτό; Ένα μέρος της σοφίας που εμπεριέχει ο γάμος του Προφήτη Μωάμεθ με την Aishah αμέσως μόλις έφτασε στην εφηβεία, είναι πως με αυτόν τον γάμο οριστικοποίησε ένα σημείο του Ισλαμικού Νόμου, αν και ήδη ήταν μια πολιτισμική νόρμα σε όλες τις Σημιτικές κοινωνίες (ακόμα και σε εκείνη που μεγάλωσε ο Ιησούς).

Εδώ οι Μουσουλμάνοι απολογητές ισχυρίζονται πως ο Μωάμεθ νυμφεύτηκε την Aisha για κάποιον θεϊκό σκοπό. Δηλαδή, τα νεαρά κορίτσια που έχουν απορίες για το σεξ χρειάζονταν κάποιον για να μιλήσουν γι’ αυτό, και ποιο πρόσωπο θα ήταν πιο κατάλληλο, από την νεαρή σύζυγό του Προφήτη; Πέραν αυτού, ο Μωάμεθ ήθελε να ορίσει την εφηβεία ως κατάλληλη ηλικία για γάμο, έτσι αποφάσισε να εφαρμόσει αυτόν τον κανόνα, κάνοντας την μικρή Aisha γυναίκα του.

Αυτή η υπερασπιστική θέση εμπεριέχει πολλά προβλήματα.

Πρώτον, μια τέτοιου είδους αντίδραση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δικαιολογήσει σχεδόν οποιαδήποτε συμπεριφορά. Φανταστείτε να δικάζεται ένας σύζυγος για ξυλοδαρμό της συζύγου του. Όταν βρεθεί στο εδώλιο, εξηγεί στο δικαστήριο πως «Κύριε Δικαστά, πολλές γυναίκες είναι θύματα συζυγικού ξυλοδαρμού, και χρειάζονται κάποιον να του τα πούνε. Γι’ αυτό, από το μεγαλείο της καρδιάς μου, αποφάσισα να δείρω την γυναίκα μου, ώστε να μπορεί να παρηγορεί άλλες γυναίκες που δέρνονται από τους συζύγους τους.» Μια τέτοια εξήγηση ποτέ δεν θα γινόταν αποδεκτή (εκτός, πιθανότατα, σε χώρες κάτω από Ισλαμικό νόμο, όπου το Κοράνι εγγυάται το δικαίωμα του συζύγου να δέρνει την γυναίκα του. Σύμφωνα με το Κοράνι, «Οι άνδρες είναι οι συντηρητές των γυναικών επειδή ο Αλλάχ έχει κάνει κάποιες από αυτές να υπερέχουν των άλλων και επειδή εκείνοι ξοδεύουν από την περιουσία τους. Οι καλές γυναίκες είναι συνεπώς υπάκουες, φυλάσσοντας τα αθέατα όπως τα φυλάσσει ο Αλλάχ. Και όσο για εκείνες από τις οποίες φοβόσαστε την εγκατάλειψη, να τις επιπλήττετε και να τις αφήνετε μόνες μέσα στους χώρους του ύπνου και να τις δέρνετε. Τότε, αν σας υπακούσουν, μην επιζητείτε τρόπους εναντίον τους; σίγουρα ο Αλλάχ είναι Ύψιστος, είναι Μεγάλος»). Άλλωστε, αν ο Μωάμεθ είχε επικηρύξει ως παράνομο το σεξ με παιδιά, αντί να γίνεται πρόθυμος εφαρμοστής του, τότε τα μικρά κοριτσάκια δεν θα είχαν λόγους να ανησυχούν για το σεξ, και φυσικά δεν θα υπήρχε λόγος να υποβάλουν τις απορίες τους στην Aisha.

Δεύτερον, δεν είναι απαραίτητο για ένα νομοθέτη να θεσμοθετεί νόμους διαπράττοντας τις ενέργειες που θα δημιουργήσουν νομικό προηγούμενο. Με άλλα λόγια, δεν χρειαζόταν ο Μωάμεθ να παντρευτεί στην πράξη ένα μικρό κορίτσι για να θεσμοθετήσει νόμο που να ορίζει την εφηβεία ως κατάλληλη ηλικία γάμου. Σαν νομοθέτης του Ισλάμ, ο Μωάμεθ θα μπορούσε κάλλιστα να εκδώσει ένα σχετικό διάταγμα. Για παράδειγμα, ο Μωάμεθ επέτρεπε στους συζύγους να δέρνουν τις γυναίκες τους. Ήταν απαραίτητο να δέρνει και ο Μωάμεθ τις γυναίκες του, προκειμένου να το θεσπίσει αυτό σαν νόμο; Βεβαίως όχι. Παρομοίως, όταν ένας Αμερικανός νομοθέτης ορίζει πως είναι αποδεκτός ο φόνος λόγω αυτοάμυνας, κανείς βεβαίως δεν θα ισχυριστεί πως ο νομοθέτης αυτός οφείλει να προβεί σε φόνο λόγω αυτοάμυνας, προκειμένου να ευσταθεί ο νόμος του. Συνεπώς, ο ισχυρισμός πως ήταν αναγκαίο ο Μωάμεθ να νυμφευτεί ένα μικρό κορίτσι προκειμένου να θεσπιστεί νομικά η εφηβεία ως η κατάλληλη ηλικία για γάμο, είναι εντελώς σαθρός.

Τρίτον, η Μουσουλμανική δήλωση πως η Aisha ήταν ένα «πρόωρα ανεπτυγμένο παιδί» διαστρέφει τα δεδομένα. Η ίδια η Aisha αναφέρει πως όταν την πήγαν στο σπίτι του Μωάμεθ, εκείνη έπαιζε πάνω σε μια κούνια με τις φίλες της. Επίσης, ακόμα έπαιζε με κούκλες. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Aisha φαντάζει σαν ένα απολύτως φυσιολογικό κοριτσάκι, και όχι σαν ένα νεαρό ενήλικα. Άλλωστε, ειπώθηκε πως ο Μωάμεθ δεν την νυμφεύτηκε επειδή ήταν πρόωρα ανεπτυγμένη – την επέλεξε, επειδή….την είχε δει στον ύπνο του.

Τέταρτον, οι Μουσουλμάνοι ψάχνουν για τους λόγους που θα δικαιολογούν την σχέση του Μωάμεθ με την Aisha, επειδή είναι πεπεισμένοι ότι όλα όσα έκανε ο Μωάμεθ έκρυβαν κάποιον θεϊκό σκοπό. Όταν οι κριτικοί επισημαίνουν τους πολυάριθμους φόνους και δολοφονίες του Μωάμεθ, οι Μουσουλμάνοι λένε πως αυτές οι βίαιες πράξεις ήταν δίκαιες. Όταν οι κριτικοί επισημαίνουν την έκταση της πολυγαμίας του Μωάμεθ, ή την συμμετοχή του στο εμπόριο σκλάβων, ή τις αμέτρητες ληστείες του, οι Μουσουλμάνοι παρέχουν απαντήσεις που όλες βασίζονται στην ιδέα που έχουν για τον Μωάμεθ, πως ήταν ένα έξοχο ηθικό παράδειγμα. Παρομοίως, όταν οι Μουσουλμάνοι βρεθούν αντιμέτωποι με τις λεπτομέρειες της σεξουαλικής συνεύρεσης του Μωάμεθ με την Aisha, υποθέτουν πως θα υπάρχει κάποιος λόγος για όλα αυτά. Μετά εφευρίσκουν δικαιολογίες για την συμπεριφορά του Μωάμεθ (δηλαδή, πως τα άλλα κοριτσάκια δήθεν είχαν ανάγκη από κάποιο πρόσωπο για να μιλήσουν μαζί του για το σεξ), και προβάλλουν αυτές τις δικαιολογίες ως υπεράσπιση της ηθικότητας του Μωάμεθ. Όμως, οι μη-Μουσουλμάνοι δεν ενστερνίζονται αυτή την πίστη τους στην ηθική τελειότητα του Μωάμεθ. Όταν μάλιστα οι μη-Μουσουλμάνοι ακούνε για την βιαιότητά του, την απληστία του, την πολυγαμία του, και την υποστήριξη που έδειχνε στην συζυγική βία, δεν προφέρουν τόσο βιαστικά την δικαιολογία πως «σίγουρα θα είχε κάποιον λόγο», όπως κάνουν οι Μουσουλμάνοι. Γι’ αυτό, οι λόγοι που δίνονται για να δικαιολογήσουν τον γάμο του Μωάμεθ με την Aisha ακούγονται πολύ κούφιοι, όταν τους προβάλλουν σαν λογική υπεράσπιση των ενεργειών του Μωάμεθ.

Τέλος, οι Μουσουλμανικές εξηγήσεις για την συμπεριφορά του Μωάμεθ έχουν παραλείψει να συνυπολογίσουν τους κινδύνους που συνοδεύουν το σεξ σε μια ανώριμη ηλικία. Πολλοί Μουσουλμάνοι διατείνονται πως μόλις ένα νεαρό κορίτσι έχει την πρώτη της έμμηνο ρύση, είναι αρκετά ώριμη να τεκνοποιήσει. Αυτή η νοοτροπία του «αν έχει ματώσει, μπορεί να ζευγαρώσει», εκτός του ότι είναι απεχθής, είναι και εντελώς αναληθής. Ένα εννιάχρονο κοριτσάκι δεν είναι έτοιμο για σεξ, ούτε για τεκνοποιία, ακόμα και αν έχουν αρχίσει νωρίτερα από άλλα κοριτσάκια τα έμμηνά της. Παιδιά τέτοιας ηλικίας είναι ακόμα στην ανάπτυξη. Όταν τους προκύψει εγκυμοσύνη, τα σώματά τους διοχετεύουν τα θρεπτικά συστατικά στο σχηματιζόμενο έμβρυο, στερώντας τα αναπτυσσόμενα σώματα των κοριτσιών από τις τόσο αναγκαίες βιταμίνες, μέταλλα και άλλα στοιχεία. Επί πλέον, οι εφηβικές εγκυμοσύνες είναι και πρόξενοι ποικίλων επιπλοκών, επειδή απλούστατα, τα κορμιά των μικρών κοριτσιών δεν είναι έτοιμα για τοκετό.

Η Δύση έχει διακρίνει τους κινδύνους που η εφηβική εγκυμοσύνη μπορεί να επιφέρει. Οι Μουσουλμάνοι απολογητές συχνά υποστηρίζουν πως ο γάμος με νεαρά κορίτσια ήταν σύνηθες την βιβλική εποχή. Αυτό ίσως να αληθεύει, αλλά μόνο επειδή οι γάμοι με νεαρές ήταν μέρος της κουλτούρας, και όχι επειδή ο Θεός τους είχε επικυρώσει.

Ενώ πολλές Χριστιανικές χώρες έχουν αναγνωρίσει τις πιθανές βλάβες που μπορούν να επιφέρουν οι εγκυμοσύνες στις έφηβες κοπέλες, και ως εκ τούτου έχουν ανεβάσει την νόμιμη ηλικία γάμου, οι Μουσουλμανικές χώρες συχνά αποκλείονται από τέτοιες προόδους, εξ αιτίας του Μωάμεθ. Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον, επειδή οι Μουσουλμάνοι συχνά υποστηρίζουν πως ο Μωάμεθ ήταν επιστημονικά φωτισμένος, και πως το Κοράνι είναι ένα επιστημονικό αριστούργημα.

Στην πραγματικότητα, ο γάμος του Μωάμεθ με την Aisha βλάπτει μικρά κορίτσια κατά μήκος της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Οι κίνδυνοι έχουν επισημανθεί ακόμα και από τον οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση σε μια προσπάθεια να αναχαιτιστούν οι πρακτικές που στηρίζονται από το Ισλάμ:
Οι παραδοσιακές πρακτικές μιας κουλτούρας αντικατοπτρίζουν τις αξίες και τις πεποιθήσεις που τηρούνται από τα μέλη μιας κοινωνίας, για διαστήματα που συχνά καλύπτουν ολόκληρες γενιές. Κάθε κοινωνική ομάδα στον κόσμο έχει συγκεκριμένες παραδοσιακές πρακτικές και πεποιθήσεις της ιδιαίτερης κουλτούρας του, μερικές από τις οποίες είναι ωφέλιμες για όλα τα μέλη, ενώ άλλες βλάπτουν μια συγκεκριμένη ομάδα, όπως οι γυναίκες. Στις βλαβερές αυτές παραδοσιακές πρακτικές συμπεριλαμβάνονται: ο ακρωτηριασμός των γυναικείων γεννητικών οργάνων, βεβιασμένο τάϊσμα γυναικών, πρώιμος γάμος, διάφορα ταμπού ή πρακτικές που εμποδίζουν την γυναίκα να ελέγχει την γονιμότητά της, διατροφικά ταμπού και παραδοσιακές πρακτικές γέννας, προτίμηση στα αρσενικά τέκνα και οι επιπτώσεις της στην υπόσταση του θηλυκού τέκνου, η θνησιμότητα θηλυκών βρεφών, πρόωρη εγκυμοσύνη και τιμή προίκας.

Παρά την βλαβερή φύση τους και την παραβίαση διεθνών νόμων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τέτοιου είδους πρακτικές συνεχίζουν επειδή δεν αμφισβητούνται, και έτσι αποκτούν μια αύρα ηθικότητας στα μάτια εκείνων που τις εφαρμόζουν.

Ο παιδικός γάμος στερεί το κοριτσάκι από την παιδική της ηλικία, περίοδος που είναι απαραίτητη για την βιολογική, συναισθηματική και ψυχολογική της διάπλαση. Στην πραγματικότητα, ο πρόωρος γάμος ασκεί τρομερή συναισθηματική πίεση, αφού η νεαρή απομακρύνεται από το σπίτι των γονέων της και τοποθετείται στο σπίτι ενός συζύγου και πεθερικών. Ο σύζυγος, που θα είναι ως επί το πλείστον πολύ μεγαλύτερος από αυτήν, θα έχει ελάχιστα πράγματα κοινά με μια νεαρή έφηβη. Με αυτόν τον άγνωστο άνδρα είναι υποχρεωμένη να διαμορφώσει μια συναισθηματική και σαρκική σχέση. Υποχρεώνεται να έχει σεξουαλική επαφή μαζί του, αν και σωματικά ίσως να μην έχει σχηματιστεί πλήρως.

Οι επιπλοκές υγείας που προκύπτουν από τους πρώιμους γάμους στην Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική -για παράδειγμα- συμπεριλαμβάνουν το ρίσκο χειρουργικού τοκετού, χαμηλό σωματικό βάρος και υποσιτισμός που είναι αποτέλεσμα συχνών εγκυμοσύνων και γαλακτογονία σε μια περίοδος της ζωής που οι ίδιες οι νεαρές μητέρες είναι ακόμα στην ανάπτυξη.

Η πρώιμη εγκυμοσύνη μπορεί να έχει βλαβερές συνέπειες και στις νεαρές γυναίκες και στα μωρά τους. Σύμφωνα με τον οργανισμό Ηνωμένων Εθνών UNICEF, κανένα κορίτσι δεν θα έπρεπε να μείνει έγκυος πριν τα 18, επειδή δεν είναι ακόμα σωματικά έτοιμη να κυοφορεί. Τα βρέφη νεαρών μητέρων κάτω των 18 ετών έχουν την τάση να γεννιούνται πρόωρα και με χαμηλό σωματικό βάρος. Αυτά τα βρέφη έχουν μεγάλες πιθανότητες να πεθάνουν μέσα στον πρώτο χρόνο της ζωής τους. Το ρίσκο για την ζωή της ίδιας της μητέρας είναι επίσης μεγαλύτερο. Η κακή υγεία είναι σύνηθες φαινόμενο ανάμεσα στις άπορες εγκυμονούσες και γαλακτίζουσες γυναίκες.

Σε πολλά μέρη του αναπτυσσόμενου κόσμου, ειδικά σε αγροτικές περιοχές, τα κορίτσια παντρεύονται αμέσως μετά την εφηβεία, και είναι αναμενόμενο να αρχίσουν να τεκνοποιούν αμέσως. Παρ’ ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί από τις αρχές της δεκαετίας του ΄80, σε πολλές περιοχές η πλειοψηφία των κοριτσιών κάτω των 20 ετών είναι ήδη παντρεμένες και έχουν κάνει παιδιά. Παρ’ ότι πολλές χώρες έχουν ανεβάσει την νόμιμη ηλικία γάμου, αυτό έχει επηρεάσει ελάχιστα τις παραδοσιακές κοινωνίες όπου ο γάμος και η τεκνοποιία προσδίδουν «κύρος» στην γυναίκα.

Ένα πρόσθετο ρίσκο στις νεαρές μητέρες είναι και ο εμποδισμένος τοκετός, ο οποίος προκύπτει όταν το κεφάλι του βρέφους είναι πολύ μεγάλο για την σωματική διάπλαση της μητέρας. Αυτό προξενεί κυστο-κολπικά συρίγγια, ειδικά όταν κάποιος ανεκπαίδευτος βοηθός τοκετού πιέζει αδικαιολόγητα για να βγει το κεφάλι του βρέφους.

Σε αντίθεση με τους Μουσουλμανικούς ισχυρισμούς, ένα εννιάχρονο κοριτσάκι, απλούστατα, δεν είναι προετοιμασμένο για σεξουαλική επαφή ή για τα πιθανά επακόλουθά της (εγκυμοσύνη, τοκετός, θηλασμός και ανατροφή ενός παιδιού). Είναι μια αδικαιολόγητα επικίνδυνη πρακτική, μιας και θα μπορούσε να εξασφαλιστεί μια πολύ πιο ασφαλής σχέση, αν ο γάμος ετελείτο λίγα χρόνια αργότερα, όταν το κορίτσι θα ήταν σε προχωρημένη εφηβεία.

Οι Μουσουλμάνοι πιθανόν να απαντούσαν εδώ πως «η Aisha ποτέ δεν έμεινε έγκυος, οπότε, τίποτε απ’ όλα αυτά δεν έχουν σημασία.» Και όμως, έχουν σημασία. Κάθε χρόνο, αμέτρητα νεαρά κορίτσια -που ακόμα παίζουν με τις κούκλες τους- τα πηγαίνουν να μείνουν με κατά πολύ μεγαλύτερους συζύγους. Αν ποτέ ερχόταν κανείς αντιμέτωπος με αυτούς τους συζύγους, εκείνοι δεν θα απολογούνταν λέγοντας «μα είναι μέρος της Αραβικής κουλτούρας», αλλά μάλλον θα διατείνονταν πως «δεν είναι κακό πράγμα, αφού και ο Μωάμεθ το έκανε».

Αποτίμηση
Ο Μωάμεθ έχει κατηγορηθεί για παιδεραστία σε πολλά γραπτά, κηρύγματα, και συζητήσεις. Είδαμε πως ακόμα και οι πιο πρώιμες παραδόσεις υποστηρίζουν αυτήν την άποψη. Όμως, τα τεκμήρια που αποδεικνύουν την κατηγορία της παιδεραστίας ίσως να είναι πολύ περιορισμένα για να δικαιολογούν ένα τέτοιο σκληρό συμπέρασμα.

Εμείς γνωρίζουμε πως ο Μωάμεθ είχε σεξουαλική επαφή με ένα νεαρό κορίτσι, και πως αυτό είναι κατακριτέο. Πρέπει όμως να λάβουμε υπ΄ όψιν και τις πολιτισμικές διαφορές όταν σχηματίζουμε μια ακριβή εκτίμηση του χαρακτήρα ενός ανθρώπου. Στην κοινωνία του Μωάμεθ, η σεξουαλική επαφή ήταν αποδεκτή όταν το κορίτσι άρχιζε να έχει έμμηνο ρύση, και είναι πολύ πιθανό ο Μωάμεθ να περίμενε μέχρι να φτάσει η Aisha στην ηλικία αυτή.

Παρομοίως, δεν έχουμε επαρκείς πληροφορίες που να μας επιτρέπουν να αποκαλέσουμε «διεστραμμένο» τον Μωάμεθ. Μπορεί οι σεξουαλικές πράξεις του Μωάμεθ να φαντάζουν τρομακτικές, όμως, δεν γνωρίζουμε αρκετά για την φύση των πράξεων αυτών ώστε να τον αποκαλέσουμε σεξουαλικά έκφυλο ή «αρπακτικό».

Από την άλλη, οι Μουσουλμάνοι είναι υπερβολικά πρόθυμοι να παραβλέπουν την σχέση του Μωάμεθ με την Aisha. Όμως δεν είναι δυνατόν απλώς να παραβλέπουμε την συζυγική σχέση ενός προφήτη με ένα εννιάχρονο κοριτσάκι. Οι Μουσουλμάνοι θεωρούν τον Μωάμεθ ως το υψηλότερο πρότυπο ηθικής ζωής, όμως ο γάμος του με την Aisha αντικρούει την άποψη αυτή. Αν θέλουν να προβάλλουν τον Μωάμεθ ως πρότυπο ηθικότητας, οι Μουσουλμάνοι οφείλουν να καταπιαστούν με τα πολλά αμφισβητήσιμα πράγματα που είχε κάνει.

Υπάρχει ένας απλός αλλά άκρως αποκαλυπτικός τρόπος να αξιολογήσει κανείς την βαρύτητα του γάμου του Μωάμεθ με την μικρή Aisha:
Είναι αναγκαίο να ξεκινήσουμε σχηματίζοντας μια νοητή εικόνα ενός ηθικά τέλειου ανθρώπου. Για τους Μουσουλμάνους, αυτό θα συμπεριλαμβάνει όλα εκείνα τα πράγματα που έχουν διδαχθεί για τον Μωάμεθ. Σύμφωνα με την δική τους νοητή εικόνα, ο Μωάμεθ είναι ένα καλοσυνάτο, γενναιόδωρο, υπομονετικό, ταπεινό και αξιόπιστο άτομο….Προστατεύει ορφανά και χήρες, υπομένει τις διώξεις, βοηθάει τους ενδεείς, και προωθεί την δικαιοσύνη……Προσεύχεται πιστά, νηστεύει τακτικά, και υπακούει τον Θεό σε όλα….Είναι πιστός στους φίλους του και υπομονετικός με τους εχθρούς του…. Ποτέ δεν ενδίδει, όταν πειρασθεί από το πονηρό….

Και τώρα, ας φέρουμε στο νου μας αυτό το ίδιο άτομο, μέσα σε ένα δωμάτιο με ένα αθώο, ανήλικο κοριτσάκι….Της αφαιρεί την κούκλα που έπαιζε, ανεβαίνει επάνω στο κορμάκι της, και βάζει μέσα της το πέος του…. Εκείνη δεν καταλαβαίνει τι συμβαίνει επειδή είναι υπερβολικά μικρή για να γνωρίζει οτιδήποτε για το σεξ…. Τρομαγμένη και συγχυσμένη, βάζει τα κλάματα από τον πόνο που νοιώθει, και αιμορραγεί επάνω στο κρεβάτι, όμως προσπαθεί να μείνει φρόνιμη, από σεβασμό στον νεοαποκτηθέντα σύζυγο, του οποίου η ανταπόδοση είναι να θέτει σε κίνδυνο την ζωή της….Μετά, εκείνος της υποδεικνύει να…..πλύνει τους λεκέδες σπέρματος που είναι στα ρούχα του, για να μπορέσει να πάει να προσευχηθεί στο τέμενος…….

Εάν κάποιος καταφέρνει να διατηρήσει την αρχική εικόνα ηθικής τελειότητας μετά από αυτή την περιγραφή, τότε ίσως να έχει την πίστη εκείνη που χρειάζεται για να είναι Μουσουλμάνος. Αν όμως η εικόνα που είχε σχηματίσει για τον τέλειο άνθρωπο έρχεται τώρα σε σύγκρουση με τα όσα έκανε ο Μωάμεθ σε διάφορες περιστάσεις, τότε μάλλον είναι καιρός να ψάξει αλλού για τον τέλειο άνθρωπο…

Πηγή: oodegr.com με μετάφραση από http://www.answeringinfidels.com/content/view/73/42/